Succépremiär för företagsnätverket ”Hela Hisingen Hundra” med BK Häcken och Ola Serneke på scen: ”Det här kan växa rejält!”
Här har Hisingens nya företagsnätverk sin premiärträff! ”Hela Hisingen Hundra” startades mitt under pandemin – men är nu i gång med mingel för företagare som har en sak gemensamt: Hisingen.
— Vi märker hur många som är positiva till den här typen av branschöverskridande forum så känslan nu är att det här kan växa rejält framöver, säger Markus Hankins, vd för HelaHisngen.
Ett 50-tal företagare från 34 bolag möttes på Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen, en av medlemmarna i ”Hela Hisingen Hundra” på premiärträffen för nätverket. Det lokala företagsnätverket har inte kunnat ses i fysisk form på grund av pandemin med dess restriktioner, nu var det äntligen dags att träffas i verkligheten, mingla och lyssna på intressanta föreläsare.
— När man har premiär för något är det alltid svårt att veta hur många som är intresserade så det är otroligt roligt att vi hade över 50 besökare redan första gången, säger Markus Hankins, vd för HelaHisngen och fortsätter:
— Vi erbjuder B2C-affären för lokala företag genom den publik vi byggt upp men skapar möten här som har potential att generera fina B2B-affärer för de företag som är lite framåt och öppna för nya samarbeten, säger Hankins.
LÄS MER: Gå med i företagsnätverket ”Hela Hisingen Hundra” här!
På scen fick besökarna höra mer om hur HelaHisingen.se växt fram, om det PR-arbete som organisationen gör lokalt på Hisingen samt Facebook-succén som drivit upp läsandet för nyhetssajten – men även lyssna på intressanta samtal med Serneke-grundaren Ola Serneke och BK Häckens marknadschef Elin Öst Sandström.
— Vi inom BK Häcken älskar Hisingen och är med i nätverket för att det är viktigt för oss att stärka Hisingen på alla sätt som går, sa Elin Öst Sandström från scenen.
”Viktig aktör på lång sikt lokalt här på Hisingen”
BK Häcken delade med sig av sina tankar kring CSR-arbete och hur de jobbar med projekt ute i stadsdelarna på Hisingen, bland annat för att aktivera fler ungdomar som annars saknar något att göra på fredagskvällarna:
— För oss handlar det om att vara en viktig aktör på lång sikt lokalt här på Hisingen och göra sociala avtryck i våra stadsdelar, sa Elin Öst Sandström.
Ola Serneke delade med sig av en del hemligheter till Hisingen-företagarna i publiken – nyheter om Karlatornet och Karlastaden som ännu inte kommunicerats utåt. Men framför allt berättade han mer i detalj om den nya stadsdelen som växer fram – där uppemot 30 000 personer kommer vistas en normaldag.
— Lägenheter, kontor, handel, barer, restauranger, kaféer, service, hotell och massor av annat som inte är tornet växer fram nu och skapar ett underlag för aktivitet dygnet runt omkring Lindholmen och det glömmer många av som bara vill prata om Karlatornet, sa Ola Serneke.
Samtidigt berättade han om hur 70 000 kvadratmeter kommersiella ytor växer fram nu och hur man förhandlar med ett flertal etablerade och i vissa fall kända kedjor om att flytta in i området. Bland annat en matvarubutik:
— Men exakt vilken kedja det är kan jag inte avslöja, det är hemligt. Men det är en av de stora, sa Serneke.
Bli medlem – nästa event är efter sommaren!
Besökarna som kom från en lång rad olika branscher hade en sak gemensamt: Hisingen. De har eller är del av verksamheter som finns på Hisingen och vill träffa andra företag på Hisingen, samt lära sig mer om hur man kan nå ut till den lokala marknaden, både ur B2B-persoektiv men även till konsumenterna.
— Det har varit en väldigt lärorik dag och jag har redan fått två nya partners bland företagen jag träffat här, sa Jonas Ilinge från Hisingens Golfcenter.
Vill du vara med på nästa nätverksträff? Se till att ditt bolag blir medlemmar i Hela Hisingen Hundra – så får du vara med nästa gång vi kör mingel, föreläsningar och intervjuer av aktuella profiler, samt ett fantastiskt annonspaket på köpet i medlemsskapet! Läs mer på: https://hundra.helahisingen.se eller mejla oss på annons@helahisingen.se!
Redaktionen
tips@helahisingen.se
LÄS MER: